Eğitim Türü | : | Lisans | Puan Türü | : |
SAY
Önceki Dönem: MF-4
|
Programın açılma gerekçesi dünyadaki gelişmeleri takip edebilmek ve uluslararası standartları yakalamak için ülkemizde nanobilim ve nanoteknoloji konusunda disiplinlerarası işbirliğini güçlendirmek gerekmektedir. Ülkelerin Nanobilim ve nanoteknoloji alanındaki düzeyleri, ülkelerin gelişmişliklerini ölçen bir kriter haline gelmeye başlamıştır. Nanoteknolojinin ülkemiz ekonomisine ve savunmasına getireceği katkıları en iyi biçimde kullanabilmek için üniversitelerimizin, sanayi ve kamu kuruluşlarımız arasında sıkı işbirliği kaçınılmaz hale gelmiştir. Araştırma laboratuarları (nanobilim ve nanoteknoloji araştırmalarına yönelik olarak) yeni bir örgütlenmeye gitmekte; üniversiteler yeni eğitim programları başlatmaktadır.
Bilişim ve haberleşme teknolojilerinde ortaya çıkan arzdan kaynaklanan küçük hacimli, bilgi depolama ve hız yeteneği yüksek olan elektronik ve bilgisayar tabanlı iletişim sistemlerinin geliştirilmesi ve üretilmesi konularında dersler görülür.
Nanoteknoloji sağlıkta, hastalık teşhis ve tedavisinde, ilaç sanayisinde, tarımda, elektronik ve haberleşmede, bilgi işlemede ve depolamada, çoklu işlevi olan yeni malzeme geliştirmede ve endüstrinin çeşitli alanlarında olduğu gibi savunma teknolojilerinde de vazgeçilmez olacaklardır. Bir yandan moleküllerden nanomakina yapma çalışmaları yürürken diğer yandan nanoboyutlara inilerek üretilen bilgisayarların bilgi işlem hızları ve bilgi depolama yetenekleri mevcut olanların kat kat üstüne çıkarılabilecektir. Küçük hacimli bilgisayarlarla donatılmış nanorobotlar sivil ve savunma alanlarında birçok ihtiyacı yerine getirecektir.
Eğitim Türü | Puan Türü |
Taban Puan |
Türkiye Başarı Sırası |
Kontenjan | |
---|---|---|---|---|---|
Nanobilim ve Nanoteknoloji Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi |
Lisans | SAY | 270,449 | 467.047 | 30 Aday |
Nanobilim ve Nanoteknoloji (KKTC Uyruklu) Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi |
Lisans | SAY | Dolmadı | Dolmadı | 1 Aday |