Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji

Eğitim Türü : Lisans Puan Türü : SÖZ
Önceki Dönem: TS-2

Amaç

Ülkemizde tiyatro sanatının düşünsel, kuramsal ve yazınsal alanda yaşadığı boşluğu giderebilmek amacıyla tiyatro araştırmacısı, dramaturg ve tiyatro eleştirmeni yetiştirmek amaçlanır. Bölüm, dramaturji eğitiminin yanı sıra, tartışma boyutuyla tiyatro sanatına önemli bir ivme kazandıracak olan ve ülkemizde ilk kez akademik bir eğitim kapsamına alınan tiyatro eleştirisine yönelik çalışmalara programında uygulama alanı sağlaması açısından da önemli bir yere sahiptir.

Öğrenim

Bölüm eğitim programını, metin çözümleme ve araştırmaya yönelik çalışmalar, yazınsal metinlerin çokanlamlılığının çıkarılması, yazma becerisinin geliştirilmesi, bilimsel araştırma yöntemlerinin öğretilmesi, sözlü anlatımın geliştirilmesi, güncel olanın yakalanması, tarih bilincinin uyandırılması, disiplinlerarası çalışmalara yer verilmesi ve kültürlerarası etkileşime yönelik araştırmalar yapılması gibi başlıklarda şekillendirmektedir.

Kariyer

Bölümden mezun olan öğrencilerin esas olarak tiyatro alanında kuramcı ya da uygulamacı olarak çalışmaları öngörülmektedir. Mezunların özel veya ödenekli tiyatrolarda dramaturg, metin yazarı, yönetmen olarak, çeşitli dergi, gazete ya da televizyon kuruluşlarında ve yayınevlerinde eleştirmen, muhabir, metin yazarı ya da editör olarak, sinema veya televizyonda dramaturg, metin yazarı ya da senarist olarak çalışabilmeleri mümkündür. Bunun yanı sıra bölümün önemli çalışma alanlarından biri “Eğitimde Tiyatro”  olduğundan, mezunların çeşitli okullarda eğitimde drama çalışmaları yapmaları, eğitim formasyonunu tamamlamaları halinde ise öğretmenlik hakkını elde etmeleri mümkündür.

Eğitim Türü Puan
Türü
Taban
Puan
Türkiye
Başarı
Sırası
Kontenjan
Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji
İstanbul Üniversitesi
Edebiyat Fakültesi
Lisans SÖZ 391,652 29.324 30 Aday
Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji
Düzce Üniversitesi
Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Lisans SÖZ 251,374 797.393 40 Aday
YKS Tercih Robotu
YKS Hızlı Tercih
KPSS Tercih Robotu